Hogyan szerezz megbízható szakit a JóSzakin?

2017. április 15. 23:38 - NVhIldi

válasz Bartus Boglárka, a hírTV Panaszkönyv c. műsora megkeresésére

Kaptunk egy levelet Bartus Boglárkától, aki a hírTV Panaszkönyv c. műsorának munkatársa:

Tisztelt Jószaki Csapat!

A hírTV Panaszkönyv című műsora számára szeretnék interjút kérni egy általunk tapasztalt jelenségről. A házépítés tudnivalóiról készítünk folytatásos riportsorozatot, melyben tanácsokat adunk nézőinknek, hogyan ne legyenek átverés áldozatai. A most forgatott részben átvettük a víz, gáz, villany, nyílászáró csere minden folyamatát, kezdve a vállalkozó választásától a fizetésig. Így kerültünk kapcsolatba a Jószakival. Ez manapság a legnagyobb olyan internetes portál, ahol szakembert lehet találni ilyen jellegű munkákhoz és információink szerint nagyon sokan használják is.

Kíváncsiak voltunk, milyen módon lehet itt vállalkozókkal kapcsolatba lépni, és arra is,hogyha vállalkozóként fel akarunk ide regisztrálni az mennyire megy könnyen, van-e bármilyen szűrő, amely kiszűri ki a csaló és ki a valóban becsületes vállalkozó.

Azt tapasztaltam, hogy 3 perc alatt vállalkozónak kiadva magam, simán fel tudtam csatlakozni az oldalra (holott egyébként semmilyen ilyen irányú végzettségem sincs, nő vagyok és simán eladtam magam férfinak, sőt a program kapásból három aktuális munkát is ajánlott számomra). Regisztrálásom célja a tényfeltárás volt. A folyamatot természetesen kamerával rögzítettük, ha megrendelés érkezik hozzám azonnal felfedem, hogy újságíró vagyok, és az Önök válaszának megérkezése után azonnal törlöm magam. Illetve várom, a program egyáltalán észreveszi-e, hogy nem az vagyok, aki és kidob-e a rendszerből.  

Kérdéseim:

Tényleg ilyen egyszerű bárkinek megjelennie szakértőként ezen az oldalon?

Milyen felelősséget vállalnak, ha egy csaló Önökön keresztül keres és talál jól fizető kuncsaftot magának, majd meglép a pénzével?

Vagy mindenkinek saját belátására van bízva, hogy egy szakmainak hitt oldalon csalóba, kóklerbe botlik?

Ez az oldal egyáltalán szakmai? Vagy milyen alapon használják a "jószaki" nevet?

Terveznek szigorítást a jövőben? (szakképesítési igazolás megadása, vállalkozói igazolvány kérése, stb...)

Mielőbbi válaszukat várva üdvözlettel:

Bartus Boglárka  

szerkesztő-riporter  

Fontosnak tartjuk a témát, amelyet a Panaszkönyv feldolgoz. A JóSzaki is hasonló frusztrációból indult el. Azt tapasztaltuk, hogy nagyon nehéz jó szakembert találni. Az egyik alapító nővérének több százezer forintjával tűnt el egy “szakember” - ez adta az első lökések egyikét cégünk alapításához.

Mielőtt a JóSzaki létrejött volna, két módon lehetett szakembert találni. Az egyik az ismerősökön keresztüli út, a másik az apróhirdetés volt.

Az apró-hirdetési oldalakon bárki feladhat bármilyen hirdetést. A hirdetésből nem lehet tudni, hogy aki hirdet az egy remek szakember, vagy egy sima kontár, vagy egy csaló.

A JóSzaki erre a problémára azzal válaszol, hogy a megbízók a munka után elmondhatják a véleményüket a szakemberről. Ha egy szakember neve mellett sok megbízás van jó értékelésekkel, akkor biztosak lehetünk benne, hogy egy jó szakemberrel van dolgunk.

Mivel a Panaszkönyv kérdései jó lehetőséget adnak arra, hogy eloszlassuk a látogatóinkban esetlegesen felmerülő frusztrációkat, úgy gondoltuk, hogy az lesz a legjobb, ha itt a blogon válaszoljuk meg őket.

Íme tehát rövid válaszaink a hírTV riportere által írásban feltett kérdésekre:

Tényleg ilyen egyszerű bárkinek megjelennie szakértőként ezen az oldalon?

Igen, ilyen egyszerűen lehet regisztrálni az oldalon, nem kérünk semmilyen igazolást a végzettségről és egyelőre a személy-azonosságról sem. Nálunk mindenki tiszta lappal indul.

depositphotos_34987893_original1.jpg

Milyen felelősséget vállalnak, ha egy csaló Önökön keresztül keres és talál jól fizető kuncsaftot magának, majd meglép a pénzével? Vagy mindenkinek saját belátására van bízva, hogy egy szakmainak hitt oldalon csalóba, kóklerbe botlik?

A felelősség kérdésében szeretnénk egy megkülönböztetést tenni. Minden problémás esetért felelősséget érzünk, olyan értelemben, hogy szeretnénk ezeket elkerülni és folyamatosan fejlesztjük a rendszert, hogy ezek minél kisebb arányban forduljanak elő.

Ugyanakkor a JóSzaki jelenleg nem vállal sem jogi, sem anyagi felelősséget a megbízó és a szakember közötti problémákért. Ennek az az oka, hogy a felek nem rajtunk keresztül szerződnek, mi csak összekötjük őket,  elindítjuk a folyamatot. A felelősség-vállalás a két szerződő félre hárul. Mi megteremtjük a lehetőséget, hogy a kapcsolat létrejöjjön közöttük -  a választás, illetve a körültekintés labdája az ajánlatkérőnél pattog, a bizalmat Ő szavazza meg a szakinak. Ehhez mi az értékelésekkel tudunk hozzájárulni, a kihelyezett - rajtunk keresztül érkezett - megbízásokkal és a kiérdemelt minősítésekkel. Mindenkit az oldalak alapos átnézésére bíztatunk!

Sokszor tapasztaljuk azt, hogy a JóSzakira egy nagy tőkeerős gonosz és kapzsi multi-vállalat képe vetül. Habár nagyon jó ütemben növekedünk, de egyelőre sem tőkeerősek, sem multi-vállalat nem vagyunk. Kapzsik és gonoszok meg végképp nem. Mi egy kicsi, szerethető, 100% magyar vállalat vagyunk. Olvass rólunk itt!

petivel_1.jpg

Ez az oldal egyáltalán szakmai? Vagy milyen alapon használják a "jószaki" nevet?

A JóSzaki nevet azért választottuk , mert nagyon jól passzol a küldetésünkhöz. Ez utóbbi nem más, mint, hogy elérjük, hogy egyszer - egy nem-túl-távoli napon - ez az egész szakemberkeresés-téma ne legyen ennyi feszültségtől és rizikótól terhelt (mindkét oldalon), hogy a szakik és az ajánlatkérők bízhassanak egymásban, partnerekként tekintsenek a másikra.

Terveznek szigorítást a jövőben? (szakképesítési igazolás megadása, vállalkozói igazolvány kérése, stb...)

Igen, határozottan ebben az irányban zajlanak jelenleg is a fejlesztések, hamarosan új regisztráció csak személyazonosító feltöltésével lesz lehetséges, és a végzettség igazolása előnyt fog jelenteni. Ugyanakkor rámutatnánk arra, hogy a végzettség nem feltétlenül van egyenes összefüggésben a hozzáértéssel, így ennek igazolását a továbbiakban sem tervezzük kötelezővé tenni. Mi jobban hiszünk az elégedett (vagy elégedetlen) ügyfelek értékelésében, mint a végzettséget igazoló papírokban. 

Még néhány dolog, amit jó, ha tud az, aki a JóSzakin szeretne hirdetni, vagy szakit keresni:

A JóSzaki valóban a legnagyobb magyar szakember-kereső portál, jelenleg évente 1 millió ember látogatja az oldalt. 

Az építőipar (mi ház-kertnek hívjuk, ide tartoznak a klasszikus lakásfelújításos-házépítéses szakmák, mint pl. a szobafestés) az az ágazat, amely a legtöbb bevételt generálja, ez a fő területünk.

Voltak, és jelenleg is vannak olyan vitás/peres/rendőrségi ügyek, amelyekben a különböző hatóságok adatokat kértek tőlünk. Ezek pontosan olyan esetek, amelyeket a Panaszkönyv is éppen aktuálisan vizsgál, amelyek elkerülését segíti a tanácsaival.

Nekünk pedig nagyon jó tanácsaink vannak arra nézve, hogy miként kell úgy használni a JóSzakit, hogy ezeknek az eseteknek a lehetőségét a minimálisra csökkentse a kedves ajánlatkérő.

Amikor valaki szakit keres nálunk, akkor be kell, hogy írja a keresőmezőbe a munkát, és a helyet, ahol azt végezni kell. Egy találati listát dob ki a rendszer, amely lista mutatja jó-sági sorrendben azokat a szakembereket, akik azt a fajta munkát abban a körzetben vállalják. A listasorrend sok-sok dolgot elárul, de 2 tényezőt ajánlunk mindenképpen figyelembe venni a választásnál:

  • a szaki megvalósult munkáinak a számát;
  • illetve az ajánlások számát, és minőségét.

Ha egy ajánlatkérő a fenti 2 szempontra figyelemmel választ szakit, az a tapasztalataink szerint ritkán téved:)

Az értékelések, ajánlások rendszere az, amely különlegessé teszi a JóSzakit, amely kiemeli a szakemberkereső-mezőnyből. Nagy érték ez nekünk, vigyázunk is rá. Odafigyelünk arra, hogy az ajánlások hitelesek lehessenek, ügyfélszolgálati munkánk legnagyobb részét ezek begyűjtése képezi. Naponta 6-8 órában telefonálunk az ajánlatkérőknek, és meghallgatjuk tapasztalataikat, kezeljük az esetleges panaszaikat, rögzítjük a rendszerben az elvégzett munkák eredményét. Nemcsak jó, hanem semleges, vagy rossz értékelések is megjelennek, és az a főszabály, hogy egy véleményt csak akkor törlünk, ha azt az ajánlatkérő írásban engedélyezi, azaz, ha a vitás ügyet előtte sikerül rendezniük a szakival.

pasted_image_at_2017_04_13_16_20_1.png

Tervezzük, hogy a közeljövőben bevezetjük a lakcímkártyával és személyi igazolvánnyal megerősített regisztrációt,  a végzettség igazolása pedig előbb-utóbb szintén előnyt fog jelenteni. Ugyanakkor rámutatnánk arra, hogy a végzettség nem feltétlenül van egyenes összefüggésben a hozzáértéssel, így ennek igazolását a továbbiakban sem tervezzük kötelezővé tenni.

Összefoglalva az eddigieket elmondhatjuk, hogy igen, a JóSzakin is vannak csalók, akikkel nem ajánlatos dolgozni, dolgoztatni. Folyamatosan keressük őket, módszereink egyre kifinomultabbak a kiszűrésükre és egyre gyorsabban tudjuk őket a rendszerből kitenni, a szolgáltatást tőlük megtagadni.

Folyamatosan azon dolgozunk, hogy ez legyen az a hely, ahol egy biztonságos környezetben találhatnak egymásra munkaadók és szakemberek.

Ugyanakkor a fentiekben adott tanácsokat megszívlelve már most is egész biztosan talál nálunk jó szakit bármely ajánlatkérő.

 

.








Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.