HTML

Joszaki.hu blog

Szakember kereső oldal. Keress szakembereket vagy ha jó szakember vagy regisztrálj 3 perc alatt!

Magyarország megújul

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.





Köszönjük.
http://ujszechenyiterv.gov.hu/

http://magzrt.hu/

2016.12.01. 11:32 NVhIldi

Miből lesz a cserebogár, avagy a JóSzaki sztorija

A kollégákkal nap mint nap a JóSzakin dolgozunk, valahogy mégsem tudtuk pontosan, honnan indult a cég. Interjút készítettem a tulajdonosok, megálmodók egy részével és összeállt a kép, azaz a JóSzaki sztorija a kezdetektől napjainkig.

Minden az ELTE programozó matematikus szakának ‘96-os évfolyamán kezdődött. A klasszikus történet, amikor csoporttársakból barátok, majd üzlettársak lesznek.  A tudás rendelkezésre állt, kellett viszont egy ötlet.

A JóSzaki ötlete három irányból indult. Egyik vonalon volt Ádám (Pfenninberger Ádám) és Dzsó (Pengő József Ferenc), akik az iWiW alkalmazásfejlesztő versenyén nyertek az “Egymás szemében” elnevezésű applikációval. Ez vírusként terjedt az iWiW-felhasználók között, rengetegen kezdték el használni, értékelték ismerőseiket, hatalmas sikert aratott.

20090421egymassze.jpg

A másik vonalon, a Skawa társalapítója BB (Benedek Balázs) lakásfelújításban volt, és rettentően bosszantotta, hogy nem lehet normális szakembereket találni a munkákra. Neki ugrott be először a JóSzaki ötlete. Sokat beszélt erről barátjával és üzlettársával Petivel (Faragó Péter), aki felvetette, hogy “csináljuk meg az Eltés haverokkal”. Felkeresték Tomit (Terray Tamás), aki az iMind egyik tulajdonosa volt és vele is átrágták az ötletet. Ez lett a harmadik vonal, ugyanis Tomi javaslata volt, hogy üljenek le Ádámékkal akik akkoriban már sikert értek el az “Egymás szemében”-el.

Így lett meg a kapocs az első, a második és a harmadik vonal között. Az induló beszélgetésekre, a mai JóSzaki megfogalmazására a Bambi presszó teraszán került sor.


fajl_000_1.jpeg

fajl_000.jpeg

Tomi javaslatára az “Egymás szemében”-be bekerült egy kérdés: Szerinted XY jó szakember? Aki itt 4-es feletti átlagot ért el, annak felajánlotta a rendszer a regisztrációt a JóSzakira. Az app kezdetben csak iWiW-en belül működött, de kb. fél év alatt kiderült, hogy szakembereket nem közösségi oldalakon keresünk, így 2011-ben kiköltözött az oldal a webre, hogy mindenki számára elérhető legyen. Használata kezdetben teljesen ingyenes volt. Ingyen lehetett regisztrálni és az ajánlatok közvetítéséért sem kellett fizetni.

A Skawa teremtette meg az anyagi feltételeket a projekt elindulásához, az iMind többnyire fejlesztői munkát tett bele. Együtt dolgoztak azon, hogy lehetőségük legyen indulni egy EU-s támogatású magyar K+F pályázaton, mely lehetőséget teremtett a további fejlesztésekre. A tulajdonosok rengeteg személyes munkát tettek bele a projektbe.

Ádám látott talán a legtöbbet a dologban, ott is hagyta addigi munkahelyét, hogy figyelme egy irányba koncentrálódhasson, és elkezdhessen nőni a projekt.

A rendszer sajátossága abban rejlett, hogy a szakembereket értékelni lehetett az adatlapjukon, és bár nem a saját ismerőseink értékeléseit láttuk, mint ahogy azt az eredeti iWiW-es ötlet tartalmazta, de a fényképes, névvel ellátott értékelések bizalmat ébresztettek a leendő megbízókban, segítettek a választásban.

A webes megjelenés után egyre több regisztrált lett, ami köszönhető volt többek között annak is, hogy sok figyelmet és munkát szenteltek a SEO-nak.

2012-ben eljött az a pillanat, amikor a beletett tulajdonosi munka nem volt elég az életben maradáshoz, bevételt kellett termelni, így bevezették a kredit rendszert, azaz fizetőssé tették a szolgáltatást (Kreditrendszer: a felnőttkor kezdete). Innentől kezdve minden ajánlatkérésért 300, majd a munkáért további 1000 kreditet vontak le. (1 kredit = 1 Ft). Ekkor már 8000 felett volt a regisztrált tagok száma. A közvetlen elérhetőségek ezután már nem voltak láthatóak a szakembereknél, csak a rendszeren keresztül lehetett kapcsolatba lépni velük, mint a Vateránál. Ez elősegítette a méréseket. A fejlesztők rengeteg új információhoz juthattak mind az ajánlatkérők, mind a szakemberek szokásairól és ezekhez alkalmazkodva, ezeket figyelembe véve tudták és tudják a mai napig a rendszert az igényeknek és a piac elvárásainak megfelelően alakítani. A fizetős rendszer bevezetése lehetővé tette, hogy a csapat bővüljön. Kezdetben fejlesztőkkel egészültek ki, majd az ügyfélszolgálat is egyre nagyobb szerepet kapott.

Klasszikus marketing eszközöket a projekt keretén belül nem alkalmaztak sem az elején, sem ma. Meglátásuk az volt, hogy  „van valamink, ami jó, talán jobb is mint az összes többi jelenlévő, de még messze nem az igazi”. Az irreálisan drága klasszikus eszközök használata helyett ma az inbound marketingre koncentrálnak, aminek a hatása igaz, hogy jóval lassabban jelentkezik, de hatékonyabb és hosszabb távra szól. Ennek a stratégiának az első megtestesítője az Árkalauz projekt, ami a SEO eszközöket kihasználva vonzza be az ajánlatkérőket az oldalra. Például ha valaki szobafestés kapcsán szeretne tájékozottabb lenni, akkor keresés eredményeként könnyen eljuthat arra az oldalra, ahol minden információt megtalálhat a témában. A terv az, hogy a legnépszerűbb szakmákra elkészüljön az ehhez hasonló tartalom, mely egyértelműen szolgálja a szakember és az ajánlatkérő érdekét is.

Emellett egyre több vendégposzt írásra is felkérik a csapatot, ami egyrészt a fent részletezett dolgok hatása, másrészt a sajátos működésé és felépítésé is.

A sajátos működés alatt azt értem, hogy a JóSzaki csapata nem úgy működik, mint egy átlagos mai vállalkozás, itt Holacracy van (azaz alakul), ami egy nagyon sajátos szervezet-menedzselési rendszer. Röviden ez annyit jelent, hogy itt nincsenek kiosztott feladatok, határidők, sanyargató főnökök. Viszont van küldetés tudat, self-management, közös döntéshozatal, egyenes kommunikáció és csapat tagok, akik szeretik azt, amit csinálnak.

A tulajdonosok közül Ádám az, aki a mindennapi munkában is benne maradt, a többiekhez bármikor lehet fordulni egy jó ötletért, de a hétköznapoknak nem részesei a cég életének. Ádám sajátos gondolkodása a cégkultúráról és a menedzsmentről eredményezte azt, hogy a köré gyűlt csapattagok hasonló szemlélettel rendelkeznek és önállóan, saját feladatot megtalálva (az ötlettől a megvalósításig) dolgoznak. Teszik mindezt úgy, hogy bármikor lehet a kérdésekről beszélgetni, tanácsot kérni, de a megoldást végül mindenkinek magának kell megtalálnia és elérnie, hogy az meg tudjon valósulni. A csapatban nem csak a szaktudás számít. Hiszen lehet valaki jó abban, amit megtanult, ha nem élvezi a munkát, amit végez, nem lesz hatékony. Ehhez azonban az kell, hogy a személyisége is elismerésre találjon és jól érezze magát a közegben, ahol dolgozik. Mivel többnyire távmunkában dolgozik a csapat, rituálévá vált, hogy évente két alkalommal tartanak “elvonulást”, ahol először a “csapat” majd a tulajdonosok bevonásával beszélgetnek az elmúlt időszakról és gondolkodnak együtt a következő fél évről. Arról, hogy azt hogyan lehetne a leghatékonyabban eltölteni, milyen feladatokra kellene fókuszálni.

img_0409.JPG

Összességében a JóSzaki egy nagyon különleges szervezetté nőtte ki magát, amiben a csapattagok nem titkolt küldetése: “Kölcsönös bizalmon és emberséges együttműködésen alapuló szakember kultúra építése Magyarországon.”

100%-osan hiszik, hogy ha hűek maradnak a küldetésükhöz és nem a profit termelést tűzik ki elsődleges célul - habár azt is megtartják egy szempontnak -, akkor jobbá lehet tenni ezt a kényes “szakember kereső” piacot.

imag4702.jpg

Szólj hozzá!

2016.11.16. 14:54 dvdnam

Bepillantás a JóSzaki-kulisszák mögé :)

Virág nyáron csatlakozott a JóSzaki csapatához, és most megírta a történetét és tapasztalatait 2 felvonásban. Olvassátok el ti is a beszámolóit! :)

1. rész: 3 gyerek és munka, avagy hogyan találtam meg a helyem (remélem)

2. rész: Otthonról dolgozom, avagy az újgenerációs munkahely

Ezekben ír többek között arról, hogy hogyan ismert meg minket, hogyan lett része a csapatnak, mik az értékeink és hogyan dolgozunk együtt, illetve az Árkalauz Projekt történetéről, aminek az eredménye például egy csomó hasznos információ a szobafestés árakról és tudnivalókról.

Szólj hozzá!

2016.11.03. 10:25 Virág Jószaki

A Nagy Árkalauz Sztori

A JóSzakiban mindig van projekt. Hol ilyen, hol olyan, de mindig van. Az Árkalauz Projekt a legutóbbi, aminek az eredménye már látható is az oldalon.

Az Árkalauzzal kapcsolatban az a lelkesítő, hogy olyan problémára reflektál, amelyet mind a Szakik, mind az Ajánlatkérők (vagy inkább nevezzük őket Ügyfeleknek), azaz tehát Ügyfelek, mind a JóSzaki Csapat régóta vágyott megoldani.

A Szakik rengeteg olyan megkereséssel találkozhattak nálunk, ami nem másról szólt, mint arról, hogy az Ügyfél árakat szeretett volna. Hogy mennyibe kerül egy szobafestés, ha egyszer, egy távoli napon végre rászánja magát, hogy mi az anyagár-vonzata egy álmennyezetnek, hogy mit tegyünk, ha villanyszerelő jön hozzánk. A JóSzaki működéséből, alapkoncepciójából fakadóan ilyenkor is ajánlatkérésnek minősült a megkeresés, és a Szakik fizettek érte.

Ez nem volt teljesen rendben. Sok szaki panaszkodott, és ugyan a probléma megoldása nem egyedül az Árkalauz lesz, de nagyon megfontolt és kimunkált első lépés afelé.

Miért jó az Árkalauz az Ügyfeleknek?

Hát pl. azért, mert egy helyen összefoglalva minden olyan információt megtalálnak, ami az adott munkálatokra való felkészülést, ill. magának az ajánlatkérésnek az elkészítését megkönnyítheti.

Miért jó az Árkalauz a Szakiknak?

Elsősorban azért, mert tájékozott, felkészült ügyfeleket eredményez, másodszor pedig azért, mert azokat az érdeklődőket leválasztja az ajánlatkérési procedúráról, akik egyelőre csak az árakra kíváncsiak, megrendelni később szeretnének.

Miért jó az Árkalauz a JóSzakinak?

Elsősorban azért, mert a ’csak-az-árakra-kíváncsi’ ügyfeleket is elégedetten engedi el az oldalról, másodszor pedig reményeink szerint sok-sok új látogatót hoz.

Ajánljuk tehát figyelmetekbe új szolgáltatásunkat, a folyamatosan bővülő tartalmú Árkalauzt, használjátok a mi és a Szakik örömére!

A Szakiknak pedig üzenjük: írjatok cikkeket a saját szakmátokról, mi szívesen közöljük!

Üdvözlettel:
A JóSzaki Csapata

2 komment

2016.09.16. 15:42 adamkukorica

Fejlődő küldetésünk

A legutóbbi tavaszi elvonuláson a küldetésünkön dolgoztunk. Azt találtuk, hogy az egy biztonságos közeg megteremtése, ahol egymásra találhat a munkát kínáló ajánlatkérő és a munkát vállaló szakember.

Ez remekül hangzik, ugye? Mi is nagyon örültünk neki. A bökkenő csak az, hogy az elkövetkező hónapokban a küldetés halvány gondolata sem merült fel senkiben. Egy beszélgetés sem folyt a témában és semmit nem csináltunk máshogy mint azelőtt. A küldetés csak egy felirat lett a falon.

Ezt nem hagyhattuk annyiban. Nyáron a hőségben ismét elvonultunk. Most a Balatonfelvidéken egy kis présház volt a célpontunk.

Újra arról beszélgettünk, hogy mi a JóSzaki küldetése. Miért jó a világnak, hogy a JóSzaki létezik?

2016-05-19_16_19_05.jpg

Első lépésben összeszedtünk történeteket, amik megmelengetik a szívünket. Az egyik kedvencünk ez lett:

“2 éve beépítettük a tetőteret, ismerős által ajánlott szakikat hívtunk, akik eljöttek, megnézték, - majd jövünk ha nem lesz eső és belefér az időnkbe - mondták. Ezt eljátszottuk 3-szor különböző szakikkal, míg végül folyt a víz a frissen lerakott parketta alá…
Majd a JóSzakin megkerestük Pivó Gyulát :)
1 óra alatt a elhárította a hibát, hozzátette, hogy lehet ez nem végleges a tető adottságai miatt, de hívjuk, ha újra beázunk, és jön. Még nem kellett hívni :) Ami a legmeglepőbb volt az egészben, hogy másnap visszatelefonált, hogy minden rendben, ugye nem ázunk be?”

Az üzleti életben néha találkozni azzal a nézettel, hogy minden üzleti ügylet során az egyik fél rosszabbul jár mint a másik. Ha te jól jártál, akkor én vagyok az, aki rosszul járt. Ez a nézet egy ki nem mondott ellentétet generál a két fél között.

tevsen.png

Azt vettük észre, hogy azok a történetek tetszettek a legjobban, ahol a szakember hozzáállása annyival jobb volt, mint amit az ügyfél várt, hogy ezen az ügyfél meglepődött.

Ha a szakember hozzáállása partneri, vagy más kifejezéssel nyertes-nyertes, az sokszor meglepő az embereknek. Ezt a következő ábra szemlélteti:

temegenvsproblema.png

Az éjszakába nyúló beszélgetések során egy új küldetés kristályosodott ki: Azt szeretnénk, hogy Magyarországon ez a partneri hozzáállás legyen az alap a szakemberek és a munkaadók között.

Egy olyan országot képzelünk el, ahol te, mint munkaadó megbízhatsz a szakemberben, ahol a szakember megbízhat benned, ahol érzed a gondoskodást és ahol a szakember érzi a megbecsülést.

Egy mondatban így fogalmaztuk meg:

Kölcsönös bizalmon és emberséges együttműködésen alapuló szakember kultúra építése Magyarországon.

jovokep.png

 

Hazajöttünk, de most a küldetésről való beszélgetés nem állt le. Elsőként azzal kezdtük, hogy vajon mi partnerként kezeljük egymást? Hogyan építünk partneri kultúrát, ha mi egymással nem partnerként bánunk? A döntéseinkben rendszeresen megkérdezzük egymástól, hogy vajon mi támogatja a partnerséget. A JóSzakin belül az új küldetés a régihez képest érezhető változást hozott. Más lett a JóSzaki hangulata, a küldetésünk iránytűvé vált.

Sok munka volt a küldetéssel eddig és sok munka van még vele, hiszen csak az út elején vagyunk, de már most megtérült a belefektetett energia. Reméljünk, a felületen és ügyfélszolgálaton keresztül kívülről is egyre érezhetőbb ez a partneri hozzáállás.

Te miből éreznéd, hogy partnerként vagy kezelve?

Írd le a véleményed kommentként alul!

Szólj hozzá!

2016.05.26. 13:49 dvdnam

FIGYELEM - Álbehajtó próbál tartozást behajtani a JóSzaki nevében

A héten többen is jeleztétek, hogy egy behajtó cégtől kaptatok hívást, amiben ránk, illetve felénk felhalmozott tartozásra hivatkoznak, majd behajtást helyeznek kilátásba.

A JóSzaki SEMMILYEN behajtó céggel nem áll kapcsolatban, tartozást - ahogy eddig sem - ezután sem hajtunk be ilyen módon.

Kérünk, ha téged is hívtak, akkor jelezd ezt nekünk a +3670 462 7007 telefonszámon vagy az info@joszaki.hu címen, hogy a szükséges lépéseket megtehessük!

Köszönjük az együttműködést!

Szólj hozzá!